Seminario de Ingeniería Ambiental 2018-1

El Centro de Investigaciones en Ingeniería Ambiental (CIIA) de la Universidad de los Andes organizó la cuarta sesión del Seminario de Ingeniería Ambiental 2018-1. Nuestra invitada fue Mirella Di Lorenzo, profesora e investigadora en biotecnología de la Universidad de Bath, quien compartió con nosotros su investigación en sensores para el monitoreo de la calidad del agua.

"Electrochemical Sensors for Water Quality Monitoring"

Resumen/Abstract:

This talk will provide an overview of Di Lorenzo' research on the design and development of sensors for water quality monitoring. Key aspects of Di Lorenzo's research concern the use of cost-effective materials for devices accessible to all, and the exploration of self-powered functioning options for monitoring in remote areas.

Acerca del invitado:

PhD in Industrial Biotechnology, Federico II University of Naples (Italy) – Greifswald University (Germany).

BSc and MSc Degree in Chemical Engineering, Federico II University of Naples.

She has worked in research and post-doc positions at Newcastle University and the National Nanotechnology Laboratory of Lecce, Italy.

Fotos del Evento